Brev:
Hvad skal prioriteres mht yoghurt - fedtindhold, proteinindhold eller økologi?
20. juni 2016
Alder:
11 mdr.
Hej
Jeg har et spørgsmål ang yoghurt, som jeg håber, du kan hjælpe med.
Vi går meget op i, kun at give vores datter økologiske fødevarer, men når det kommer til yoghurt, har vi fået lidt af en udfordring.
Vores datter er 11 måneder gammel, og der er jo derfor forskellige retningslinier omkring næringsindholdet i yoghurten, der gerne skal overholdes, men vi kan simpelthen ikke finde en økologisk yoghurt/A38, der overholder de retningslinier. Ofte er fedtindholdet for lavt (ligger omkring 0,5-1,5%) og/eller proteinindholdet for højt (4,3%).
Mit spørgsmål er derfor: hvad skal prioriteres? Proteinindholdet eller fedtindholdet? Eller er begge dele så vigtigt, at vi her skal ignorere vores principper og købe ikke-økologisk for at få det rette næringsindhold?
Vores datter får ikke store mængder yoghurt/A38. Det drejer sig om 0,5-1 dl om dagen som mellemmåltid.
Hilsen
Mor